Nadváha, obezita a hubnutí

Co je to vlastně bmi? Celý název je body mass index. Kalkulačky najdete různě na internetu. Vždy Vám vypočítají jisté číslo. Body mass index nám může říct, zdali je naše váha v pořádku v nějaké normě, nebo jestli máme malou nadváhu či už jsem obézní. Pokud je to nadváha, jistě bude stačit drobná dieta, pokud jsme obézní, už bychom si měli dát pozor na zdraví, protože obezita může negativně ovlivňovat náš zdravotní stav, proto je většinou důležité, abychom shodili přebytečné kilogramy, mohou totiž rapidně škodit našemu zdraví, kloubům, srdci a mnohým a mnohým dalším orgánům a našemu celkovému stavu. 

žena v kuchyni

Chcete vědět, jak na tom jste? Snadno si čísla vypočítáte, nemusíte znát vzorečky a používat kalkulačku, abyste dosáhli výsledku. Postačí zadat základní informace na internetu do tabulky. 

K tomu použijete výpočet bmi bmikalkulacka.cz.

Zadáváte pohlaví, tedy jestli jste muž nebo žena, dále svou výšku postavy, také aktuální váhu čili hmotnost a v neposlední řadě i rok narození. Možná si říkáte, že přeci rok narození nic nezmění na výsledku, že to nemůže ovlivnit to, jaký bude výpočet, ale je tomu právě naopak. Ve dvaceti letech máme výpočet bmi jiný než v padesáti. To, co je v mládí běžnější je ve stáří už rozdílné, proto se zadává i rok narození. Pak už jen můžete očekávat výsledek.

žena drží misku se salátem

A jak je to tedy s výsledky? Ty si můžete zjistit hned. Kolem čísla dvacet je to ještě přiměřené. O moc menší čísla jsou problém, protože mohou znamenat dokonce i podvýživu. Kolem dvaceti je to v podstatě normální. Ideální váha je někde od 18 až po 25. Nad číslo dvacet pět už je to ale nadváha. Čili dvacet pět až třicet už je nadváha. Od třiceti výš je to obezita, začíná se prvním stupněm a dále to pokračuje, od třiceti pěti je to obezita druhého stupně a číslo nad čtyřicet je nejvyšší čili obezita třetího stupně, ta se často označuje za morbidní. 

Pokud s výsledkem nejste spokojení, možná postačí naplánovat si na týden, dva nebo tři nějakou dietu. Vyzkoušet můžete například keto dietu neboli proteinovou či bílkovinou. Při ní neubývají těžké svaly, ale ty zůstávají zachovány, ale naopak spalují se tuky. Trochu cvičení a jistě budete zase se svým zevnějškem spokojení. 

Jestliže se budete snažit, jistě docílíte vytoužených výsledků. Nenechte se ničím odradit a úspěch na sebe nebude dlouho čekat, tak ať se daří!