Lněné semínko tak malé, ale tak pro náš organismus významné

Co si udělat na snídani? Čím se zasytit abychom neměli výčitky svědomí? Často myslíte na to, že byste měli jíst zdravě? Nějaké to ovoce alespoň přes den a hodně zeleniny? Nevychází Vám to nebo na to nemáte chuť? Tak si vyzkoušejte připravit alespoň chutnou a zdravou snídani, kterou sníte bez výčitků. Navíc Vám může doplnit spoustu energie.

Uvařte si dobrou ovesnou kaši nebo si připravte oříšky s jogurtem, přidejte pár semínek a máte snídani jak ze zdravé výživy. Můžete přidat i lněná semínka Nakliceno.

Kaše s ovocem a semínky

Lněná semínka jsou tak malá, že bychom řekli, že přeci nemohou nic zvláštního obsahovat. Jenomže opak je pravdou, obsahují a jsou významnou potravinou v našem jídelníčku a to zejména kvůli obsahu živin.

Právě ořechy a také rostlinná semena paří k bohatým a výživným potravinám. Přidávají se do polévek, omáček, pomazánek, moučníků a dokonce i dortů. Nehledě na to, že se z nich dá upéct skvělé pečivo. Uděláte s nimi skvělé saláty, teplé i studené a spoustu dalších jídel. Právě živiny nenajdete nikde jinde v tak vysokém podílu jako právě u olejnin a ořechů.

káva a buchta

Lněné semínko tu bylo od pradávna. Kdybychom se zaměřili na jeho historii, tak tu budeme do večera. Pěstuje se po celá staletí a to nejvíce ve střední Evropě. Jako součást pečiva se lněné semínko objevuje už celou pěkně dlouhou řadu let.

Nejvíce z nich získáte, pokud semínko rozdrtíte nebo namelete. Tvrdá slupka totiž nic nepřinese a trávicím traktem by semínko prošlo v celku, tak jak byste ho spolkli, proto je dobré použít hmoždíř, mlýnek nebo alespoň mixér a trochu semínka nadrtit, aby se uvolnila slupka, pak už si s ním naše tělo poradí a získá z tak malých semínek nejvíce, co potřebuje a co mu prospívá.

Co obsahují? Jsou významným zdrojem nenasycených mastných kyselin, zejména omega-3. Jako další můžeme zmínit různé vitamíny, B1 – B6, vitamín E, K, hořčík, vápník, mangan, draslík, zinek, selen, železo, fosfor.