Asi není třeba říkat, že podnikání rozhodně není snadná záležitost. Jen málokdo se dokáže prosadit v dnešním tvrdém konkurenčním prostředí. Není tedy divu, že se používají všechny možné metody k tomu, aby daný člověk uspěl.

Jako první vás nejspíš napadne reklama, avšak ta není ani zdaleka jediná, která ovlivňuje úspěch dané firmy. Důležité je také to, kde danou firmu provozujeme. I to je důvod, proč je pro OSVČ místo podnikání velmi důležité. Jak vše ovlivňuje?

ekonomika2

Je to poměrně jednoduché. Pokud budete například provozovat kadeřnictví v zapadlé části města, kam se místní po setmění neodváží jít, asi nebudete mít ani zdaleka takovou klientelu, jako když budete sídlit v centru města.

Výjimkou jsou samozřejmě nejrůznější výrobny a továrny, které se naopak na okraje měst umisťují záměrně. I proto vznikají v současné době nejrůznější „průmyslové zóny“. Je to proto, aby se omezil průjezd kamionů centrem. Na okrajích měst je také větší plocha na stavbu. Továrny je totiž lepší postavit na zelené louce, než využít již postavených objektů, především kvůli tomu, že můžeme daný prostor využít tak, jak potřebujeme, a není nutné provádět nákladnou demolici a případnou sanaci.

Pro podnikatele a živnostníky však platí pravidlo, že by své provozovny měli mít v té nejlukrativnější lokalitě. Obvykle to bývá centrum města, avšak nemusí tomu tak být vždy. Podstatné však je, aby oním místem procházelo co nejvíce lidí.

sidlo1

I to je totiž způsob, jak obchod propagovat – zkrátka lidé budou procházet kolem, a někteří budou na vaše výrobky či služby zvědaví a přijdou je zkusit. Ovšem kdybyste byli na místě, kde jich tolik nechodí, šance, že se něco takového stane, by byla podstatně menší.

I proto je při zařizování jakéhokoliv obchodu potřeba dobře uvážit jeho umístění. Často to totiž může znamenat i rozdíl mezi ziskem a krachem. A je jasné, že tuto druhou možnost nikdo nechce.